Μια βαθιά σύνδεση μεταξύ της τροφής και της ένδυσης κερδίζει σταθερά έδαφος τα τελευταία χρόνια.
Τέχνες ευζωίας και αυτοέκφρασης και τα δύο, παλιοί γνώριμοι στα πεδία της τέχνης, που, ωστόσο, ποτέ δεν εναγκαλίστηκαν τόσο σφιχτά όσο τα χρόνια που ακολούθησαν την πανδημία. Ο κόσμος της πολυτέλειας «πεινά» για την εικονογραφία των τροφών, αναδεικνύοντας την ντομάτα, το ψωμί έως και τα τουρσιά σε σύμβολα πολυτέλειας και ενός ολιστικού τρόπου ζωής που συνδέει τις διατροφικές μας συνήθειες με τον τρόπο που καταναλώνουμε ρούχα, καλλυντικά, ακόμα και τα είδη για το σπίτι.
Όπου κι αν κοιτάξουμε υπάρχουν παραδείγματα επώνυμων αξεσουάρ που έχουν τη μορφή τροφίμων και φαγώσιμα που πρωταγωνιστούν σε βιτρίνες, επίσημα δείπνα και φωτογραφικές καμπάνιες, και καταναλώνονται με βουλιμία, προσδίδοντας κύρος σε όποιον τα επιλέγει. Πλάι στις viral συναντήσεις high fashion με φαγητά, πληθαίνουν και οι τάσεις που σχετίζονται με τη διατροφή, ιδιαίτερα ανάμεσα σε άτομα της Gen Z που φαίνεται να υιοθετούν μια αισθητική στάση απέναντι στην κατανάλωση, επιλέγοντας εμπειρίες –και όχι απλώς μεμονωμένα προϊόντα– που ξεκλειδώνουν βαθύτερες επιθυμίες ή, απλώς, «ανακουφίζουν».
Στην ανακούφιση που αποζητούμε στο φαγητό αποδίδεται η απενοχοποίηση των σνακ μέσα στη μέρα, το τσιμπολόγημα αντί ενός αυστηρού προγράμματος γευμάτων και τα «girl dinners», χαλαρά βραδινά γεύματα ελάχιστης προετοιμασίας και μέχρι πρότινος αμαρτωλά, που περιλαμβάνουν τρόφιμα όπως πίτσα, ένα πιάτο με αλλαντικά, pasta, τσιπς ή ποπ κορν, και όσο κι αν φαντάζουν παράταιρα στην εποχή του Ozempic, γίνονται αποδεκτά ως μικρές απολαύσεις.
Dolce Vita και παλιμπαιδισμός
Στην ίδια κατηγορία, του comfort, μπαίνουν και οι τροφές με διάθεση παλιμπαιδισμού: χαρούμενα χρώματα, ασυνήθιστα σχήματα και fusion πειραματισμοί ή χαριτωμένες διακοσμήσεις σε φαγητά και ποτά με σκοπό μια οπτική και γευστική απόλαυση τυλιγμένη σε νοσταλγία που ίσως καταφέρει να αντισταθμίσει το άγχος από τις πολλαπλές κρίσεις που βιώνουμε όλοι μας. «Δεν τους ενδιαφέρει μόνο πώς φαίνεται κάτι αλλά και τι αίσθηση σου αφήνει ή τι γεύση έχει», παρατηρεί η Sydney Stanback, επικεφαλής στο τμήμα Διεθνών Τάσεων του Pinterest, συμπληρώνοντας πως οι έφηβοι και άτομα κάτω των 30 ψάχνουν θεματικές κατηγορίες στο διαδίκτυο, όπως «ήσυχη πολυτέλεια» ή «brat* διακοπές», που καλύπτουν πολλές πτυχές του lifestyle.
Στο Pinterest, οι αναζητήσεις με τον όρο «surrealist tablescapes» αυξήθηκαν κατά 55% μέσα στο 2024, όπως και αυτές για την «αισθητική Σαλβαντόρ Νταλί» ή για συνθέσεις λουλουδιών που μοιάζουν με παιδικά κέικ γενεθλίων. Πέρσι, είχε επικρατήσει η τάση του «tomato girl summer», μια εκδοχή της ντόλτσε βίτα που περιέγραφε τις εμπειρίες ενός καλοκαιριού στη Μεσόγειο, από το φαγητό που θα απολάμβανε κάποιος εκεί ως τα ρούχα που θα φορούσε ή το άρωμα που θα συνόδευε τις αναμνήσεις του. Δυνατές τάσεις θεωρούνται τα «chaos cakes» και τα «surreal soirées», όπου τούρτες και τραπέζια με παραφορτωμένη και σαχλή διακόσμηση εκφράζουν έναν νέο τύπο νοσταλγίας που επαναφέρει τις πίκλες, τα ζαχαρωτά και τα κερασάκια στα ποτά.
Περισσότερα στο lifo.gr